söndag 11 mars 2012

Mer broderi

Jag fastnade för detta med korsstygn. Jag inte sysslat med det sen jag broderade en kanin på syslöjden på mellanstadiet. Förens nu. Lite som mönsterstickning, men roligare. Kanske mest för det känns nytt.

Eftersom jag är inne i en period där allt jag gör är feministisk på ett eller annat sätt tänkte jag fortsätta med mitt broderi i den riktningen. Kollade på Fuldesigns grejer och fick inspiration. Så istället för att ägna mig åt något av de projekten jag behöver få gjorda spenderade jag min tid i datorsalen och gjorde brodyrmönster. Feministiskt och något vapenromantiskt. Och nu bryter jag mot mina egna regler och sitter i sängen och broderar. Det lär straffa sig när jag vaknar i natt av att jag sticker mig på en nål.

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag jättesugen på att brodera korsstygn. Det är himla trevligt! Gjorde också det för några år sedan. Jag är värdelös på att sticka, men korsstygn är lite enklare, så det ska jag nog klara av att bemästra.

    SvaraRadera
  2. Göre!
    Finns massa roliga (feminitiska) mönster på http://www.zickermans.se/feministiska-gratismonster/ annars går det ju och googla och hitta massor. eller improvisera.

    SvaraRadera