måndag 19 mars 2012

En skål glass och två svenska designers

Jag har ägnat dagen åt att rita mönster på en kappa jag ska sy och leta lämpligt tyg till den. Nu sysselsätter jag mig med att läsa in mig på två svenska designers/märken, nämligen Tiger och Helena Hörstedt. Ska ha seminarium på torsdag och ska göra en jämförande analys av de två tills dess. Väldigt intressant, och Helena Hörstedts kläder är fantastiska. Väldigt detaljerade och mängder av plisseringar. Dock hittar jag inget om henne sen hennes kollektion 2008, så jag vet inte hur passa aktiv hon är längre. Men det hon har gjort är underbart, och får mig att vilja plissera alla mina plagg.

Titta och njut





2 kommentarer:

  1. Jag tror hon har gjort mycket annat är rena kollektion, som kostymer till opera/teater.

    SvaraRadera
  2. "än rena kollektioner" ska det vara. (elsa=micro)

    SvaraRadera