fredag 23 mars 2012

Kollektionen börjar ta form

Efter en paus i processarbetet när jag istället ägnat mig åt kroki och stilleben så är det nu åter full fart. Jag blev lite stressade igår när jag insåg hur kort tid det är kvar till påsklovet. Tills dess behöver jag få klart både ansökningar och kollektionen. 
Mina plagg inspirerade av fittor börjar ta form, och jag gillar hur den blir. Plaggen blir strama och geometriska skärningar men färgerna ska gå i rött och rosa. Tror på att det blir en bra kontrast. Men jag är inte inte helt klart med det än. Ska göra ordentliga plaggskisser och illustrationer innan nästa vecka, då jag har redovisning och behöver mer material att få feedback på. Så jag vet vad jag ska göra i helgen.

Plagg jag skissar på till fittkollektionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar