fredag 16 mars 2012

Fina fredagar

Senaste dagarnas arbeten
Idag har varit en strålande fredag fylld av solsken. Jag slutar vid eftermiddagsfikat på fredagar, så jag och några kompisar bestämde oss för att åka på utflykt till grannstaden. Eller grannsamhället snarare, det är litet det också. Annars håller vi oss mest på skolan, det finns knappt någon anledning att lämna den eftersom vi bor här.

Vi besökte secondhand butikerna som finns där, garnaffären och panduro. Jag fyndade virknålar, stickor och en tavla med en ram som jag ska måla och rama in mitt broderi med. Köpte ett garn gjort på mjölkprotein som jag måste testa hur det funkar att sticka i. Dessutom hade de promarkers, en typ av tuschpenna, på panduro så jag köpte några kompletterande färger. Påväg hem stannade vi och handlade och jag blev löjligt glad av att upptäcka att det fanns mjölk från Skånemejerier på Ica Maxi. Att jag dessutom har varit klädd i grönt från topp till tå, inklusive matchande örhängen och nagellack, gjorde dagen ännu bättre. Vi har nämligen infört temafredagar med klädkod, dagens var blockfärger.
Snart blir det citronpaj, nu är det helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar