tisdag 23 oktober 2012

Stickpeppen och poddradio

Mitt stickande brukar ligga på is under sommaren. Det är något med parasoll, linne och barfota som inte går ihop med en stickning. I höst återkom stickpeppen efter att jag ramlade över Stickpodden. Ett hett tips. Så den har jag haft i öronen bitvis under de senaste dagarnas stickfyllda tågtimmar. Bakom radiopodden finns två tjejer från Stickklubben som helt enkelt pratar stickning. Om allt från hur aktivister i USA stickat kvinnliga könsorgan (fittor/livmoder) som en del i kampen för fri abort till hur upphovsrättslagen ser ut när det gäller att använda andras mönster. 


Fjolårets mani, lovvikavantar

1 kommentar:

  1. sv; Ja, visst är väl stickade cyklar förträffligt fint! Jag hittade ett gratis mönster för dem som jag gjorde om lite för att de skulle passa min stickning, funkade hur bra som helst!

    SvaraRadera