torsdag 2 januari 2014

Så blev det 2014

2013 svischade förbi och jag hann både byta jobb, umgängeskrets, stad och land mer än en gång. Det har varit både kul och jobbigt och jag har bitvis levt som i en bubbla och inte riktigt förstått hur jag fått ihop mitt vardagsliv. Men framförallt så har jag gått från att inte veta vad jag vill göra och planera mitt liv några veckor i taget till att hitta rätt och påbörja en utbildning och för första gången i mitt liv känna att jag hamnat helt rätt.

2014 ser jag fram emot. Känns stabilt att veta att jag kommer fortsätta samma utbildning och bo kvar i samma stad. På nyårsfirandet jag var på så skrev alla ett löfte och drog ur en hatt så i år ska jag spara ihop pengar till en resa och göra den. Dessutom så är det valår och jag ser fram emot att slippa att vårt land styrs av Alliansen. Detta är första valet där jag kommer vara partipolitiskt engagerad och nu jävlar. Jag är så trött på en politik som missgynnar de allra flesta i befolkningen. Där målet är ständigt sänkta skatter istället för fungerande skola, sjukvård, avgiftsfri kollektivtrafik och att folk ska ha en bostad. Att inget aktivt görs för att jag ska tjäna lika mycket som de män som går samma utbildning som jag. Så ett 2014 med maktskifte och med mer rosa i politiken ser jag fram emot!


Dessutom så finns jag numera på Bloglovin så det går att följa mig där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar