måndag 9 december 2013

Så var de detta med deodorant och bröstcancer

Till skillnad mot andra i mitt kollektiv så är jag inte så engagerad i att undvika kemikalier att jag använder kokosolja till all möjligt hud och hårvård. Däremot så har jag börjat använda en deodorant fri från aluminium. För även om forskningen mellan sambandet mellan deodorant och bröstcancer inte är entydig så tar jag hellre det säkra före det osäkra, och att blockera porerna med aluminium känns hur som inte helt sund. Nästa steg är kanske att ta tag i detta med kokosolja, det går ju att även använda som deodorant.


2 kommentarer:

  1. Jag har också övergett de vanliga deodoranterna, gör min egen med kokosolja, bikarbonat och maizena. Det funkar hur bra som helst och är väldigt enkelt att göra, så det rekommenderar jag verkligen.

    SvaraRadera
  2. Kokosfett som deoderant, jaså minsann! Det ska jag pröva. Att parabenfria tvålar och naturvänliga deoderanter har bytt ut de vanliga parfymstinkande produkterna hos mig är väl en liten bit på vägen. Känns så skönt att man inte förgiftar sig själv och världen varje gång man tvättar håret eller smörjer in sig! :)
    kram!

    SvaraRadera