söndag 24 november 2013

Sent i November (Mer på riktigt denna gång)


Jag och mina lampor har fortsatt vår historia. Denna gången i kombination av att göra av med restgarner och lära mig sticka flätor. När jag tidigare loppisfyndande lite lampdelar fick jag däribland med mig en hiskelig lampskärm. Jag slaktade den men behöll själva stålstommen.  Sen var det bara att använda hönsnät för att få till min önskade form på lampskärmen och lite ståltråd för att fästa den. Själva den stickade lampskärmen blev lite som en stor provruta med olika sorters flätor och strukturer som jag prövade mig fram med. Ena flätan blev ganska ful då jag gjorde fel med själva flätandet men det syns ju inte om jag har den sidan mot väggen tänkte jag och stickade vidare. Snart kanske mitt sovrum till och med ser beboeligt ut (För jag har fortfarande lite svårt för att hantera de gröna väggarna)




3 kommentarer:

  1. Men hallå vad snygg! Jag har också börjat småsamla på snygga lampfötter som jag hittar på loppis (som om jag behövde fler saker) som jag tänkte göra något av. Så tack för inspiration!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Efter att jag börjat köpa på mig på lampdelar så ser jag plötsligt hur jag kan göra lampor av allt. Plåtburkar, glasspinnar, garn och spettsdukar. Lite never-ending sådär.

      Radera
  2. Jag har just nu samma relation till vad en kan ha hyacinter i, de kostar ju liksom bara tio kronor styck och går att plantera i allt! Allt! Kommer eventuellt att få en allergisk chock av all koncentrerad doft, men fint är det.

    SvaraRadera