lördag 22 september 2012

Internationella bokveckan, typ

Nu är det Internationella bokveckan, åtminstone i den bemärkelsen att det cirkulerar som statusuppdatering på facebook. I vilket fall så tycker jag det är trevligt då jag gillar böcker. Tog en bild av bokhögen bredvid min säng. Smått pretto. Den boken som jag faktiskt läser just nu är Sommarboken. Den är väldigt fin. Jag älskar Tove Janssons sätt att skriva, och som min syster beskrev det så är det som att allt hon skriver är målat i akvarell. Jag läste början av den när jag var tolv, utan att minnas vilken bok det var, men berättelserna griper tag i en och har hängt kvar väldigt starkt. Boken passar bra till en kopp te, vilket jag häller i mig mängder av nu när jag är förkyld. Därunder ligger Existentialismen är en humanism, Shakespeares Kung Lear och Koranen. Kung Lear för att jag gillar att läsa draman och vill ha bättre koll på Shakespeare. De andra två för att det känns som allmänbildning och jag vill ha läst dem, vilket inte är den bästa motivationen. Så de ligger mest där och bidar sin tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar