måndag 12 november 2012

Flytta till england fix coming through

Jag och mitt resesällskap bestämde oss för att förlänga vårt boende på hostlet där vi bor. Delvis för att vi trivs bra här. Det är fler här som letar jobb eller på annat sätt är på väg och flytta hit vilket är skönt. Folk är sociala och man småpratar medan man borstar tänderna eller ser en film ihop. Dessutom så inser vi att vi inte kommer att ha fixat permanent boende innan tisdag.
Sen är det dessutom det fina i att om man bor över en vecka på hostelet så kan man få Proof of address från hostlet. Det behövs nämligen för att man ska kunna öppna ett bankkonto och skaffa National Insurance number. Vilket vi behöver. Så nu är dagens plan att ta tag i det.

2 kommentarer:

  1. Det var ett tag sedan jag var inne på din blogg så jag har helt missat dehär med England. Men gud så spännande!Hoppas du har det bra, vem vet vi kanse ses någon gång i london.. eller om du har lust att se lite av landet kan du alltid komma och hälsa på mig här nere i Petersfield! :)
    Phyllis

    SvaraRadera
  2. Det hela har gått väldigt snabbt, så det är inte så märkligt att du missat det.
    Men om du är i London så hade det varit kul att ses, annars får jag komma på dagsvisit till Peterfield någon gång!

    SvaraRadera